BLOGUMUZ DÜZENLEME AŞAMASINDADIR.

9 Haziran 2016 Perşembe

DOKUZ GÜN - GILLY MACMILLAN



Özgün Adı: Burnt Paper Sky
Sayfa Sayısı: 493
Tür: Gerilim
Çeviren: Murat Karlıdağ
Baskı Yılı: 2015
Yayınevi: Yabancı Yayınları

          Benedicht Fitch ve fotoğrafçı olan annesi Rachel bir pazar günü Leigh Ormanı'nda yürüyüşe çıkarlar. Ben sekiz yaşında kum kahvesi saçlara ve mavi gözlere sahip güzel bir çocuktur. Rachel oğluyla birlikte güzel bir zaman geçirmek istemiştir. Ancak her şey kabusa döner. Ben annesinden salıncağa önden koşarak gitmek için izin ister. Rachel'in annelik içgüdüleri "Hayır seni oraya kadar ben götürmeliyim." dese de izin vermiştir. Hem daha önce de buraya birlikte gelmişlerdi ne olabilirdi ki? Ama hata yapmıştır.Ben köpeğiyle birlikte önden koşturmaya başlar. Rachel salıncağa geldiğinde Ben'i bulamaz.Ben ortalıklarda yoktur. Salıncak ileri geri hafifçe sallanmaktadır. Ben'e seslenir ama ağaçların yapraklarının rüzgarda çıkardığı seslerden başka ses yoktur. İşte o zaman  Ben'in kaybolduğunu idrak eder. Dünyası başına yıkılır. Rachel o günden sonra içgüdülerine güvenmesi gerektiğini acı da olsa öğrenecektir.

          Polisler her yeri arar, herkesi sorgular. Çocuk kayıplarında ilk üç saat çok önemlidir. Ancak ilk on iki saat geçmiştir bile.Ormandaki gölde bir torba içerisinde Ben'in kıyafetleri bulunmuştur. Yani Ben kaybolmamıştır. Kaçırılmıştır. Ben'in vaktini geçirdiği herkes sorgulanır. Annesi, babası, öğretmenleri, o saatte ormanın yakınlarında görülen herkes. Fakat Ben'in izine  ulaşamazlar.

          Kamuoyunun desteğini almak için bir basın toplantısı düzenlenir. Toplantıda Rachel Ben'i kaçıran kişiye onu kızdırmadan ve iş birliğine davet eden bir yazıyı okuyacaktır. Ancak Rachel sinirlerine hakim olamaz ve tehdit edici cümleler sarf eder. O an için doğru olanı yaptığını sanır ama tek kelimeyle basın toplantısını batırmıştır. Ekranlarda isterik, kontrolsüz bir kadın imajı çizmiştir. Herkes onu suçlar. Nasıl bir anne evladını ormanda yalnız bırakır? Yoksa Ben'e annesi mi zarar verdi? Halk sosyal medyada bunları konuşmaya başlar. Rachel herkesin tepkisini çeker. Rachel'ın aslında o gün ormanda Ben'in yalnız gitmesine izin verirken düşündüğü Ben'in kendi başına sorumluluk alabilen, güçlü biri olmasıydı. Tıpkı bir babanın yapacağı gibi. Çünkü Rachel eşinden ayrıdır ve Ben için o gün baba rolünü üstlenmiştir.

          Kamuoyunun, Ben'in ailesinin, arkadaşlarının merak ettiği tek bir şey vardı.
Beneditch Fitch nerede ve ona ne oldu ?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder